Achieving Increased UN Coherence on Nutrition

Events
Sectors:
Nutrition
Organization:
SecureNutrition, UN Network for SUN
Author:
SecureNutrition, UN Network for SUN
Regions:
Global
Publication Dates:
December, 2017
Content Formats:
Text, Video

This is the third webinar of the UN SecureNutrition as part of the UN Network for SUN series, to highlight country-examples of UN Network (collective) actionillustrating how they have helped country UN Networks to better collaborate on nutrition and exploit synergies in support of national nutrition efforts.

English | French


Achieving Increased UN Coherence on Nutrition   

The United Nations agencies support countries to address the multiple forms of malnutrition from nutrition governance to normative guidance and implementation support. While these UN nutrition actions are complementary, they are sometimes uncoordinated on the ground, leading to fragmentation, gaps and/or duplication of efforts, which can undermine both efficiency and impact

The webinar, dedicated exclusively to UN Network staff, highlighted country examples of UN Newtork collective actions and how these have helped exploiting synergies in national nutrition efforts. The webinar included a brief demonstration of the new online version of the UN Nutrition Inventory tool  unveiled for the first time. In addition, the webinar illustrated how the findings of the Inventory exercise can be (and have been) applied in selected countries to inform strategic UN planning retreats on nutrition, the development of a UN Nutrition Strategy/Agenda, and ultimately, lead to increased UN coherence on nutrition.   

Watch the recordings (YouTube)
Download the slides (PDF, 6.3 MB)


Renforcer la Cohésion des Nations Unies en Matière de Nutrition 

Le troisieme webinaire de la serie de webianires du Réseau des Nations Unies pour le SUN en collaboration avec la plateforme SecureNutrition a presenté les examples d'actions effectuées par les Réseaux des Nations Unies au niveau des pays pour exploiter des synergies à soutien des efforts du gouvernement. 

Les agences des Nations Unies soutiennent les efforts nationaux dans la lutte contre les diverses formes de malnutrition, aussi bien à travers la gouvernance de la nutrition, des directives normatives et l’appui à la mise en œuvre d’interventions. Bien que ces actions soient complémentaires, il arrive qu’elles soient mal coordonnées sur le terrain, ce qui peut mener à des efforts fragmentés, des lacunes, ou encore des duplications. Ces défis peuvent nuire à l’efficience et à l’impact des actions réalisées par les agences des Nations Unies. 

Ce webinaire etait dédié aux expériences du personnel de Réseaux des Nations Unies sur le terrain. Il a souligné des exemples d’actions effectuées par les Réseaux des Nations Unies au niveau des pays, et illustreré comment une meilleure collaboration autour de la nutrition a permis d’exploiter des synergies pour mieux soutenir les efforts du gouvernement. Le webinaire a aussi compris une démonstration rapide de l’outil web qui a été développée pour effectuer des Inventaires des actions de nutrition des Nations Unies, et ce pour la première fois. Le webinaire a illustré aussi comment les résultats de cet Inventaire ont été utilisés pour informer des retraites stratégiques pour la planification des activités de l’ONU liées à la nutrition, ainsi qu’au développement de Stratégies/Agendas de Nations Unies, et tout ceci dans le but d’améliorer la cohésion des agences en matière de nutrition.  

Watch the recordings (YouTube)
Download the slides (PDF, 3.9 MB)